Tuesday, February 3, 2009

Bomb Threat!



花環大道又一不平靜的夜晚。

Midnight. The alarm sounded.

No one took it seriously until the security, in person, ordered the tenants to leave the premise. Everyone was reluctant. We thought it was another false alarm at a wrong time.
It was a bomb threat.

聽說是對街某戶。花環大道上所有居民都被撤離建築物。警方封街,消防隊待命。

大家被晾在路邊與低溫的環境進行熱平衡。聊天的聊天,溜狗的溜狗,發抖的發抖。有人打電話說明天請假。

一小時後,警報解除。事情就這樣默默地結束,像沒事發生過一樣。我後悔沒裝死躲在房間。這什麼態度,當時若真有立即危險,應該會死得不能再死吧。

I thereafter talked about this with the manager. The manager said she had been living in the area for a long time and had never had such experience before.


這次的bomb threat讓我有兩個新發現:

1. 花環大道上一朵花也沒有。
2. 我家還有另一個不起眼的入口。

2 comments:

  1. 我永遠惦記著拳四郎講的話:『你已經死了(お前はもう死んでいる)』

    ReplyDelete
  2. "惦記"好像不是這樣用的耶...

    這個意思是我等下頭會爆炸嗎?

    ReplyDelete